Het geheim om sneller gespot te worden

30 mei 2017IBIS communicationscontentcreatie, contentmanagement, prepress
shutterstock_459123565

Weet jij wat een spotter is? Het is niet iemand die met alles de spot drijft, noch iemand die vliegtuigen, treinen of vogels observeert zoals Van Dale definieert. Je hoeft het woord dus niet op te zoeken in de Van Dale, want daar ga je de juiste betekenis niet vinden. Waar je wel moet zijn is … in de Carrefour-winkelpunten.

Carrefour & Disneyland Parijs

Je hebt vast en zeker de reclamespot van Carrefour al gehoord over de nieuwe stickeractie. Van april tot juni staat alles hier in het teken van de 25e verjaardag van Disneyland Parijs. Per aankoopschijf van € 25 en bij aankoop van bepaalde producten krijgen de klanten Disney-stickers die ze in een Panini-verzamelalbum kunnen plakken.

Carrefour biedt exclusieve geschenken zoals 10 keer een 3-daags verblijf in een Disney-hotel en meer dan 30.000 gratis toegangstickets voor Disneyland Parijs. Een compleet verzamelalbum staat bovendien gelijk aan een gratis toegangsticket bij aankoop van een eerste ticket (€ 59).

A6-spotters

Het is niet makkelijk om de grote hoeveelheid unieke producten die deelnemen aan de actie te laten opvallen in de massa. Dat is waar wij in het spel komen! We voorzien de producten van spotters, dat zijn kleine rechthoekige papiertjes (A6-formaat) die in de winkelrekken hangen. Ze zijn dus specifiek ontworpen om gespot te worden. Dit handige communicatiemiddel vertelt de klant welke producten hij moet kopen om z’n verzamelalbum te vervolledigen! Ons werk zit er al op, maar de actie loopt nog tot 12 juni.

Spotter die aangeeft welk product recht geeft op een zakje Panini-stickers.

Spotter die aangeeft welk product recht geeft op een zakje Panini-stickers.

Automatisering

Hoe komen deze spotters nu tot stand? Het begint allemaal met een fris design waarbij we rekening houden met de specifieke eisen van de klant. Daarna voorziet ons redactieteam elke spotter van een productbenaming en een promotie. Zo weet de Carrefour-klant in dit geval hoeveel producten hij van een merk moeten kopen om een bepaald aantal stickers te krijgen. Hierna programmeren we de data via een geautomatiseerd proces. Tot slot volgt een kwaliteitscontrole vooraleer we het eindproduct laten goedkeuren.

Het voordeel van een geautomatiseerde programmatie? Snelheid, efficiëntie en een lage foutenmarge! Om een verzorgd eindproduct af te leveren is een goede projectopvolging ook zeer belangrijk. Zo kunnen we meteen ingrijpen als er iets niet naar wens is.

Ben je zelf op zoek naar een doeltreffend communicatiemiddel om je producten, diensten of acties in de verf te zetten? Neem snel contact met ons op via info@ibiscom.be of via 02 757 94 94. Dan bespreken we jouw wensen en kijken we samen naar wat er mogelijk is.