top of page
Ruben Peeters

Overtuig je doelpubliek met ‘groene content’

Zet je duurzame initiatieven in de (groene) verf met onze twee tools


Het is geen geheim dat duurzaamheid belangrijker wordt voor consumenten. Het is dan ook niet verwonderlijk dat bedrijven en andere organisaties op zoek zijn naar manieren om duurzaamheid te integreren in hun bedrijfsstrategieën. Contentmarketing speelt daar een essentiële rol in. Maar hoe kan contentmarketing bijdragen aan een duurzame bedrijfsvoering?


Tips om te communiceren over duurzaamheid

In onze whitepaper over green content voor duurzame contentmarketing delen we enkele belangrijke inzichten over hoe bedrijven duurzaamheid kunnen integreren in hun communicatie. Een van de belangrijkste takeaways is dat bedrijven moeten streven naar authenticiteit en transparantie in hun communicatie. Consumenten zijn namelijk kritischer dan ooit en willen weten wat bedrijven doen om duurzamer te worden.


Communiceren over duurzaamheid heeft eerst en vooral een maatschappelijk aspect. Het probleem is dat consumenten overstelpt worden met te veel – onjuiste – info en misleidende ecolabels. In die verwarring gaat het belang van duurzaam handelen vaak verloren. Alleen als jij dus als merk of als bedrijf duidelijk en in alle openheid uitlegt welke voordelen (jouw) duurzame oplossingen de planeet én de consument opleveren, krijg je ze mee in je verhaal. Doe jij iets voor het milieu, de lokale handel en de mensheid in het algemeen? Werk je met duurzame energie? Stimuleer je de fair trade? Hou je je productie weg uit lageloonlanden? Weiger je plastic verpakkingen te gebruiken. Laat dat dan weten!


Wil je meer tips over duurzaamheid in contentmarketing? Download dan onze whitepaper.












Een groene contentkalender om doelgericht content te creëren


Een goede manier om authenticiteit en transparantie te bereiken, is door het opstellen van een contentkalender. Door vooruit te plannen, kunnen bedrijven hun contentstrategie beter afstemmen op hun doelgroep en de boodschap die ze willen overbrengen. De contentcreatie kan dan optimaal gepland worden in functie van de publicaties voor sociale media, mailings ... Met een groene contentkalender die specifiek gericht is op duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen kan je makkelijk specifieke topics over jouw ESG-initiatieven opnemen.












Met deze contentkalender kan je content creëren in functie van de belangrijke momenten evenementen in het jaar, zoals Earth Day of de Duurzaamheidsweek. Door op deze momenten aandacht te besteden aan duurzaamheid, kunnen bedrijven laten zien dat ze begaan zijn met het milieu en maatschappelijk verantwoord ondernemen hoog in het vaandel dragen.


Conclusie: wacht niet langer, start nu met groene content

Dankzij een doelgerichte groene contentstrategie kan je duurzaamheid consistent integreren in je communicatie. Met authenticiteit en transparantie kunnen bedrijven hun groene communicatie finetunen en afstemmen op belangrijke momenten in het jaar. Het is belangrijk dat je laat zien dat je als organisatie begaan bent met duurzaamheid. Dat is niet alleen goed voor het milieu, maar ook voor de reputatie en het succes van je bedrijf.


Hulp nodig?

IBIS communications is de perfecte partner voor jouw groene contentstrategie. Als contentmarketingbureau hebben we meer dan 30 jaar ervaring op het gebied van contentcreatie en -strategie. Heel wat van onze klanten zijn actief in de lokale handel of bezig met hernieuwbare energie en mobiliteit. Wij bouwen samen met jou je verhaal op om het daarna transparant en authentiek te verspreiden.











Commentaires


bottom of page