AdobeStock_162054400.png

Blog

Gamification op sociale media

Bart Schepers

Gamification groeit stilaan uit tot een veelgebruikte onlinemarketingtool, maar op sociale media is de techniek nog weinig zichtbaar. Toch liggen ook op die kanalen veel kansen voor marketeers om gamedenken en gametechnieken toe te passen. 

Efficiënt gebruik van Google Analytics

Bart Schepers

Als je je concentreert op de drie belangrijkste onderdelen van Google Analytics, kost het je niet veel tijd om de statistieken van je website bij te houden. Die drie onderdelen komen overeen met de drie belangrijkste vragen die je met Google Analytics kunt beantwoorden.

De impact van sociale media 2.0

Bart Schepers

Niet alleen particulieren zijn voortdurend in de weer met socialemediasites, ook bedrijven richten zich hoe langer hoe meer op die kanalen. Het is de plaats bij uitstek om het contact met je klanten persoonlijker te maken. Wat is de impact van sociale media?

Of het schoentje past: wat is het juiste taalgebruik voor jouw bedrijf?

Wannes Rombaut

De keuze tussen formeel en informeel taalgebruik is niet rechttoe rechtaan. Soms is tussentaal zelfs op zijn plaats. Hoe sla je de juiste toon aan?

Voorbij de finishlijn: je communicatieplan evalueren

Wannes Rombaut

Socrates zei dat het niet onderzochte leven niet waard om te leven is. Geloof het of niet, voor een communicatieplan geldt hetzelfde. Zowel onderweg als aan het einde van de rit loont het om even stil te staan bij je aanpak. Welke vragen stel je dan best? 

Een effectief communicatieplan begint bij een grondige verkenning

Wannes Rombaut

Communicatieprojecten van lange adem lijken wel eens op herculeswerk. Hoe breng je ze tot een goed einde? En waar begin je best? Een grondige verkenning is het fundament van een effectief communicatieplan. Hoe dat eruitziet, lees je hier.

Communicatie plannen: de juiste boodschap in het juiste jasje

Wannes Rombaut

Na de verkenning komt het echte werk. Tijd om je communicatieplan vorm te geven. Het succes zal (deels) afhangen van welke boodschap je nu net de wijde wereld in zal sturen. Hoe pak je dat het beste aan, en waarmee moet je rekening houden?

Boeiende content met een bedrijfsreportage!

Ruben Peeters

Achter elk bedrijf zit een verhaal. Een goede journalist heeft niet alleen een getrainde neus om die verhalen mee op te snorren, hij kan ze ook nog eens goed in beeld brengen. Hoe? Met een boeiende bedrijfsreportage.

Fondsenwerving is als goede storytelling

Josti Gadeyne

Schrijven met als doel giften te verzamelen verschilt niet zoveel van goede storytelling. Fondsenwerving is vooral een verhaal vertellen dat de lezer raakt, in beeldend en wervend taalgebruik. Met als kers op de taart: op het juiste moment aan de lezer een gift vragen.

Sterke storytelling laat je niet los

Wannes Rombaut

Kleurrijke prentjes hebben hun plaats in marketing, maar je vergeet ze ook zodra je wegkijkt. Goede storytelling blijft aan je plakken. Daarom is het een onmisbaar onderdeel van je communicatiestrategie. Hoe vertel je een sterk verhaal?

Met de neuzen in dezelfde richting: telewerk en communicatie

Wannes Rombaut

Thuiswerken heeft voordelen en nadelen. Je bespaart tijd op pendelen, hoera! Maar goed communiceren met je collega's wordt wel een pak moeilijker. Wat kan je doen om ervoor te zorgen dat de neuzen in dezelfde richting staan?

Hoe schrijf je de perfecte blogtekst
(of laat je ons die schrijven)?

Ruben Peeters

De indooractiviteit bij uitstek? Surfen op het web. Dan loont het natuurlijk om online sterk aanwezig te zijn. Goede blogs zijn dan onmisbaar. Maar hoe schrijf je de perfecte blogtekst? Lees even mee ...

In de ban van het toverwoord 'transcreatie'

Ruben Peeters

Een goede vertaling is vaak net géén een-op-een-vertaling. Soms heb je nood aan wat transcreatie. Klinkt als magie, en ergens is het dat ook. Maar wat betekent het dan? Wel, ga even zitten ...

Machine learning brengt marketing automation op kruissnelheid

An Kestens

Hoe zorg je ervoor dat je bedrijf een continue stroom aan klanten heeft? Je hebt misschien een salesteam, je zit op sociale media en je lanceert regelmatig reclamecampagnes. Nog beter is dat je daarbij een marketing automation-platform, inclusief machine learning, gebruikt. Al van gehoord? 

Drukken voor niet-drukkers: hippe gadgets en merchandise

Wannes Rombaut

Druktechnieken, het zijn er heel wat. Je loopt er zo verloren in, maar een beetje vertrouwdheid met de meest gangbare methodes tilt je content marketing naar een hoger niveau. Spijker je kennis bij met een spoedcursus: hippe gadgets en merchandise om je merkherkenning de pan uit te doen rijzen.

Niet alleen vissen verslikken zich in plastic

Wouter De Schepper

Slechte copy is als plastic afval: niet alleen vissen verslikken zich erin. Een plastic verpakking verhult bovendien alleen maar de inhoud, net zoals slechte copy ook alleen maar de inhoud van een tekst onduidelijker maakt. Waarom je ondermaatse copy beter niet laat ronslingeren: een casestudie.

Drukken voor niet-drukkers: hoe inkt op papier verschijnt

Wannes Rombaut

Druktechnieken, het zijn er heel wat. Je loopt er zo verloren in, maar een beetje vertrouwdheid met de meest gangbare methodes tilt je content marketing naar een hoger niveau. Spijker je kennis bij met een spoedcursus: drukken op papier.

Print en digitaal: mix & match jouw mediacocktail

Wannes Rombaut

Print en digitaal, het is geen of-ofverhaal. Diversiteit is de sleutel tot een gezonde mediamix. Video, print, blog, nieuwsbrieven ... Waarom is het zo belangrijk om in te zetten op verschillende media, en welke zijn voor jou de juiste kanalen?

Blunderen met Google Translate

Peter Van Rompaey

Vertaalmachines zijn een zegen en een vloek. In een handomdraai heb je een vertaling, maar of die ook goed is ... Voor zakelijke communicatie raden we toch aan een professionele vertaler in te huren. Zo vermijd je gênante vertaalblunders als deze.

legal-gambling-vierkant.png

Online wedstrijden volgens het boekje

Wannes Rombaut

Online wedstrijden worden strikt gereguleerd, ook op sociale media. Als je niet weet waar te beginnen, is dat tasten in het duister. Wij proberen een licht te schijnen. Hoe organiseer je een wedstrijd volgens het boekje?

Tijger-diversi-food.png

Copy en visual: niet altijd het gedroomde huwelijk?

Ruben Peeters

Woord en beeld. Sommige duo’s zijn onafscheidelijk. En neen, het kan niet altijd stomen onder de lakens, maar je moet er wel naar streven. Waarom gaan copy en visual hand in hand en hoe halen ze het beste (of het slechtste) in elkaar naar boven?

Hoe verkoopt u een visie, ook als u geen goeroe bent? 

René Knecht

Zoekt u naar manieren om uw publiek, collega’s of klanten niet alleen te boeien, maar ook effectief te overtuigen? Dan kan inzicht in machtsprocessen u leren hoe u klanten of groepen kunt beïnvloeden. In dit artikel introduceer ik het begrip ‘herverdeling van macht’ als middel om effectief te communiceren en een visie te verkopen. Als u effectief communiceert, komt uw boodschap niet alleen aan bij de ontvanger, maar doet die ontvanger er ook iets mee. 

Slim "recycleren": haal meer uit je content

Wannes Rombaut

Straffe tekst geschreven? Die wil je optimaal benutten. Haal het meeste uit goede content door slim te recycleren. Gebruik verschillende platformen, kanalen en media om je beste werk de wereld in te sturen. Zo haal je meer uit je content.

Machine Translation. Slimme vertaalrobots weldra aan de beurt?

Sylvain Dieltjens en Priscilla Heynderickx

Vertalen is meer dan alleen een tekst overzetten van de ene taal naar de andere. Vertalers moeten een document maken dat correct in de doeltaal past en toch de boodschap van het origineel overbrengt, en dat tegelijkertijd gelokaliseerd is voor de doelgroep.
Zijn vertaalrobots al zo ver?